(4)No man, It ain't white boy day.

Nästan precis kommit hem från gymmet, och det känns ganska bra att trycka i sig skitmat efteråt.
Tråkigt att det enda man har hemma är Billy's panpizzor, men vad ska man göra. Det är väl egentligen mitt eget fel.
Det hade i alla fall Tim sagt att det var.


Haft en ganska tråkig dag på jobb, inget vettigt som hänt där.
Gårdagen på Jägers var jävligt rolig, tyvärr gick jag inte hem med någon miljonvinst, ingen vinst alls för den delen.
Jag lyckades pricka in vinnarna i 3 lopp, men det var allt, dom andra loppen förlorade jag, och jag gick hem ungefär 2-300 kr fattigare, men det var det värt. Skönt sällskap och lite gambling på hästjävlarna plus en jävligt stor korv med bröd gjorde kvällen bra.




Dagens film blir denna.




True Romance.


Jag vet inte hur jag ska börja beskriva denna filmen, så jag citerar helt enkelt baksidan av fodralet.


"I'm not a fag or anything. I've always said: If I had to fuck a guy, I mean HAD to ... if my life depended on it ... I'd fuck Elvis."
Det är bara en Tarantino-film som kan börja med en sådan replik.
Och sen går det bara utför.
Clarence träffar Alabama på en biograf och kärleken blommar direkt, dom har sex och gifter sig sedan.


Som bröllopspresent mördar Clarence Alabamas hallick och snor med sig lite knark, sen rullar det på i samma härliga tempo som man kan förvänta sig av en Tarantino-film.
Många bra skådespelare, härlig dialog och.. ja, jag vet inte allt vad som är bra med denna filmen.
Den är bara så skön.
7/10 på min lilla skala.


Det var allt för idag, nu ska jag se på True Blood, och sen kanske lite fler filmer, så jag kan skriva om dom här.
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0